« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
DEDAL I IKAR
Dedal i njegov sin Ikar bili su zatočeni na otoku Kreti. Gledajući ptice, Dedalu sine ideja kako će on i sin napustiti otok. Počne skupljati perje koje je ostajalo iza ptica i pažljivo ga povezivati žicom te lijepiti voskom. Tako je za godinu dana napravio dva para lijepih i velikih krila. Poletjeli su u slobodu. Dedal je upozorio sina da ne leti previsoko i preblizu suncu kako ono ne bi rastopilo vosak. No, mladić kao mladić, neoprezan i ne slušajući savjet oca, ugledavši ljepotu zemlje i mora ispod sebe, poželi obuzet tom ljepotom poletjeti što više. Kako je letio sve više , bivao je sve sretniji te je potpuno zaboravio na očev savjet. Vosak se na toplini Sunca otopio, a perje je stalo otpadati s krila. Ikaru više nije bilo spasa, pa je Dedal samo užasnut mogao gledati kako se njegov sin stropoštao u more i zauvijek potonuo u njegovim dubinama.
Adolescenti su poput Ikara: odvajaju se od roditelja i polijeću u nova i tajanstvena prostranstva koja ih istovremeno privlače i plaše. Žele ih istražiti pa makar i po cijenu smrtne opasnosti.
PUBERTET ( lat. pubertas = odrastao) = tjelesno sazrijevanje
ADOLESCENCIJA (lat. adolescere = odrasti) = psihičko sustizanje tjelesnog
TEENAGE ( engl. 13teen – 19teen)
To je prijelazno razdoblje između djetinjstva i zrelosti: vrijeme nemira i brzih promjena raspoloženja koje su posljedica nesnalaženja u silini promjena.
Faze nemira i prenaglašenog veselja izmjenjuju se s fazama umora i apatije.
Proces individualizacije
Nagla promjena tijela i lica tjera adolescente da sate i sate provode pred ogledalom. Od ogledala traže odgovor, a iz ogledala ih gleda netko nepoznat, niti dijete, niti odrasla osoba.
Treba vremena da se prihvati vlastito tijelo.
Proces separacije (lat. separare = odvajati)
Adolescent nije bas siguran da želi odrasti. Ne želi napustiti sigurnost djetinjstva uz svemoćne roditelje, ali vanjski svijet ga privlači poput magneta.
Obitelj mu je istodobno i potreba i teret. Zato roditelje uključuje i isključuje po želji, odnosno prema trenutačnom raspoloženju.
SPOLNOST
Mnogobrojne promjene traže suočavanje sa vlastitom spolnošću.
Adolescent osjeća uznemirenost i strah od nepoznatog, a to nepoznato ga tako magično privlači.
UPAMTITE!!!
SPOLNI IDENTITET
Način na koji se ljudi odnose prema seksualnosti ovisi o kulturi i vremenu u kojem žive.
Antička Grčka npr. imala je izrazito pozitivan stav prema istospolnoj ljubavi, dok su je neka druga društva strogo kažnjavala.
Engleski pisac Oscar Wilde je krajem 19. stoljeća osuđen na 2 godine zatvora zbog ljubavi koja se ne usuđuje izgovoriti svoje ime .
Nacistička Njemačka je homoseksualce obilježavala ruzičastim trokutom te otpremala u konc-logore, gdje su mnogi pogubljeni.
U mnogim suvremenim društvima homoseksualne osobe nemaju jednaka prava kao heteroseksualne.
Zašto je neka osoba homoseksualac?
Mnogi znanstvenici smatraju da to nije stvar izbora. Uzroci nisu u potpunosti shvaćeni, ali genetika i prenatalni hormoni se smatraju potencijalnim uzrocima.
Mnogi homoseksualnost vide kao bolest, nastranost i grijeh.
HOMOFOBIJA (gr. homos = isti/ phobos = strah)
Homoseksualna je ljubav dobrovoljna veza između odraslih partnera te ona ni na koji način ne ugrožava heteroseksualnu populaciju.
SEKSUALNO ZLOSTAVLJANJE (fizičko) I UZNEMIRAVANJE (verbalno)
Dogodi se kad netko prekrši pravila koja se odnose na tijelo druge osobe.
Taj netko može biti nepoznat ili poznat, čak i netko koga volite.
Ako vam se dogodi bilo koji oblik seksualnog uznemiravanja ili zlostavljanja, recite to nekome kome vjerujete!
Nemojte nikada nikoga zlostavljati ili uznemiravati na bilo koji način!
PEDOFILIJA (gr. paidos = dijete + fileo = volim) = najgori oblik seksualnog zlostavljanja: sklonost prema djeci istog ili suprotnog spola
MLADENACKA LJUBAV
Mladenačke ljubavi su poput ivanjskih krijesova, zanose ljepotom, ali kratko traju.
Mlada zaljubljena osoba stvari vidi onako kako ih želi vidjeti. Razum ima perifernu ulogu, mašta, zelje i osjećaji iskrivljuju percepciju.
Svaki racionalni pokusaj sa strane izaziva mržnju prema onome tko želi otvoriti oči.
ZRELA LJUBAV
Zrela ljubav moguća je tek potkraj adolescencije.
Voljeti nekoga znači prihvatiti ga takvog kakav je, a ne kao projekciju vlastitih želja.
Zrela ljubav obogaćuje osobu čuvajući njezinu posebnost.
Odnos dvoje ljudi mora uključivati poštovanje prema osjećajima i željama partnera, što znači poštivati pravo drugoga da kaže NE bilo kojoj vrsti spolne aktivnosti u bilo koje vrijeme iz bilo kojih razloga.
Moguće je davati bez ljubavi, ali nije moguće voljeti bez davanja.