preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Vladimir Nazor" Duga Resa

Login
Kalendar
« Prosinac 2018 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

Kalendar za 2018./2019.

e-Dnevnik

Erasmus+

Popis udžbenika

Kamo nakon osnovne škole

Pisane provjere za I. pol.

šk. god. 2018./2019.

Školski kurikulum

Plan i program rada Škole

Autobusne linije

Zdravstveni odgoj

Anketa
Jesi li koristio / koristila mobitel na nastavi?





Facebook

Školske novine

Office 365

E-lektire

Popis lektire 2017./2018.

E-knjižnica

Učenje na daljinu

Portal za škole

Prometna učilica

Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 11. 2009.

Ukupno: 285549
Ovaj mjesec: 848
Ovaj tjedan: 323
Danas: 7
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Akademik Vladimir Paar
Autor: Valentina Bolješić Vujaklija, 23. 5. 2013.

O Danu osnovne škole „Vladimir Nazor“ u Dugoj Resi, 22. svibnja 2013. godine, pohodio nas je hrvatski akademik i ugledni svjetski fizičar Vladimir Paar i za učitelje, nastavnike, profesore škole, za njihove goste i sugrađane održao predavanje o suvremenim spoznajama s područja prirodnih znanosti i njihovom odnosu prema vjeri.

U ime Škole i svih prisutnih srdačno ga je pozdravio Krešimir Božičević, ravnatelj, a o kratkoj biografiji i o vrlo bogatoj bibliografiji, u prilogu, govorio je Šimun Pavlović, vjeroučitelj u školi.


Akademik i prof. dr. Vladimir Paar, redoviti je profesor na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu i akademik Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Oženjen je i otac četvero djece.

Iz bogate bibliografije i zaista prebogatog znanstvenog rada i života izdvajamo:

  • Izdao je 67 knjiga, među kojima i 11 udžbenika iz fizike za osnovne i srednje škole,
  • uredio je k tomu i 9 knjiga drugih autora,
  • u 12 je knjiga objavio svoja poglavlja,
  • sudjelovao je u uređivanju čak 224 knjige,
  • objavio je 493 stručna znanstvena rada
  • i 74 druga znanstvena rada,
  • objavio je i 15 stručnih predavanja,
  • surađuje u 59 znanstvenih publikacija,
  • u brojnim zbornicima je objavio 134 sažetka,
  • zaštitio je tri vlastita patenta s područja tehničkih znanosti,
  • pred njim je kao mentorom magistriralo i doktoriralo 106 članova hrvatske akademske zajednice,
  • među njegovim znanstvenim radovima je preko 100 znanstvenih publikacija objavljenih u koautorstvu s 300 znanstvenika iz 30 država,
  • kao gostujući znanstvenik i profesor boravio je ukupno sedam godina na nizu uglednih svjetskih znanstvenih instituta i sveučilišta.
  • Jedan je od najcitiranijih svjetskih znanstvenika s područja prirodnih znanosti.
  • I još nismo sve spomenuli jer je nemoguće sve navesti.
  • Područje njegova znanstvenog i stručnog rada obuhvaća više različitih tema i tematskih područja: bozonsko-fermionski modeli strukture atomskih jezgri, gustoća nuklearnih stanja na visokim energijama, deterministički kaos, kompjutorski modeli regularnosti i kaotičnosti robota, populacijske jednadžbe s rupama, tranzijentni kaos, metode šifriranja pomoću kaosa, supravodljivost atomske jezgre, kompjutorski modeli dinamičkih sustava, kompjutorski modeli u kliničkoj medicini, primjena fraktala u biologiji, kemiji i geografiji, primjene kompjutorskih simulacija u istraživanju strukture genoma, novi algoritam za kompjutorsku analizu HOR-ova u ljudskom genomu u dijelu genomske šifre izvan gena, metodika fizike, dodir znanosti i teologije, principi obrazovanja za 21. stoljeće, znanstveno-tehnološki razvoj gospodarstva i društva. Autor je većeg broja stručnih radova o razvoju obrazovanja u funkciji razvoja. Već tridesetak godina zalaže se za orijentaciju hrvatskog školstva i hrvatske ekonomije na razvoj. Jedan je od autora i urednika dokumenta HAZU; „Hrvatska temeljena na znanju i primjeni znanja“, a kako su se time obilato koristili političari i što su učinili!?
  • Tri desetljeća sudjeluje u javnim medijima, a naročito na televiziji i radiju, na popularizaciji znanosti i uloge znanja, obrazovanja i znanosti u gospodarskom i društvenom razvoju.
  • Sudjelovao je u brojnim televizijskim raspravama u vezi popularizacije znanosti i razvoja, i autor je nekoliko televizijskih serija iz popularizacije znanosti.
  • Također, napisao je stotinjak novinskih članaka i dvije knjige iz popularizacije znanosti. Godinama se zalaže za značajniju ulogu javnih medija u obrazovanju i osposobljavanju javnosti za izazove budućnosti te stvaranju pozitivne društvene klime i poticanja za razvoj.
  • Zadnjih je godina u javnosti često kritički istupao prema raširenom vjerovanju i znanstvenim istraživanjima koja upozoravaju na opasnost od globalnog zatopljenja.
  • U javnim istupima se često osvrtao i na moguće prijetnje novog ledenog doba.
  • U brojnim intervjuima, teološkim raspravama i komentarima iznosi i svoje sumnje u teoriju evolucije.
  • Zastupao je i unošenje teorije nekadašnjeg ministra znanosti Dragana Primorca o novom genetskom porijeklu Hrvata u školske udžbenike.
  • Potpisnik je izjave 14 hrvatskih akademika, članova Razreda za matematičke, fizičke i kemijske znanosti Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti, u kojoj zastupaju stajalište kako „školska nastava matematike, fizike, kemije i biologije kao temelja inženjerskih, medicinskih, biotehničkih, matematičkih, prirodoslovnih, ekonofizičkih te sve više i drugih struka mora biti adekvatno tretirana u strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije kao jedan od ključnih faktora za razvoj gospodarstva i društva. U toj Izjavi o školskoj nastavi matematike, fizike, kemije i biologije, akademici smatraju kako „uloga tih temeljnih znanja treba biti adekvatno sagledana i ugrađena u Strategiju, kao uvjet za uspješnost Hrvatske na svjetskom tržištu rada i znanja, o kojem će prioritetno ovisiti budući životni standard građana Republike Hrvatske. Odustajanje od tog cilja vodilo bi Hrvatsku u zemlju slabo obrazovane i slabo plaćene radne snage. Zato se ne smije na brzinu ulaziti u nedovoljno pripremljene i promišljene promjene obrazovnog sustava kao što su izrada i uvođenje kurikula, donošenje novih i mijenjanje postojećih udžbenika, izmjene zakona i podzakonskih akata i slično". Pri tome, akademici drže, kako u obzir treba uzeti neka pozitivna iskustva školstva orijentiranog na razvoj (na primjer u Njemačkoj, Austriji, Kini), kao i neka negativna iskustva školstva koje nije bilo dovoljno orijentirano na razvoj (na primjer u Finskoj, SAD, Engleskoj), a koje su sada uočene u tim zemljama. Ističu i da se rasprave o reformi školstva trebaju temeljiti na snazi i uvažavanju znanstvenih i stručnih argumenata te navode kako je u HAZU o tome održano niz znanstvenih skupova, objavljeno niz dokumenata te ekspertiza s analizom stanja u Hrvatskoj i u svijetu, spominjući kako svojom dužnošću smatraju pridonijeti uspjehu tog važnog projekta.
  • Osudio je postupak militantnih ljevičara sa rimskog sveučilišta „La Sapienza“ zbog čijeg je ispada, temeljenog na njihovom neznanju fizike i stereotipima o katoličkoj Crkvi, odgođen posjet pape Benedikta XVI. tom sveučilištu.
  • Akademik Vladimir Paar, pripada mudrim ljudima koji se ne nameću, a uvijek su u službi općem dobru, svom narodu i Domovini. Oni su bezvremenski i bezgranični u svom duhovnom stvaranju. Zaista se imamo s Kim i čim ponositi!

 

Naša Domovina ima dosta mudrih ljudi, a stari su grčki filozofi, osobito Platon i Aristotel pa kasnije i drugi, govorili i pisali kako državama trebaju upravljati mudri ljudi, ali ne mogu doći do riječi jer je okoliš zagušen nesposobnim probi-svijetima.

 

Velika Vam hvala, gosp. Profesore, što ste došli k nama da Vas upoznamo i čujemo jer su mnogi i ovdje prisutni učili i predavali po Vašim udžbenicima predmete Vašeg znanastvenoga rada.

 

Vama, poštovane kolegice i kolege i dragi sugrađani, također velika hvala što ste došli čuti riječ ovog mudrog čovjeka!

/Šimun Pavlović/





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju